Nasza Firma oferuje szeroki wachlarz usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami w oparciu o profesjonalnie przygotowanych pracowników administracyjnych, technicznych i księgowych z wieloletnią praktyką w tej branży. W celu przybliżenia naszego sposobu działania podajemy standardy zawarte w naszej ofercie :
- Powierzenie zarządzania - administrowania nieruchomością wspólną odbywa się na podstawie umowy zaaprobowanej przez Zarząd Wspólnoty. Umowa określa zakres obowiązków Administratora i wzajemne zobowiązania stron. Wysokość wynagrodzenia ustala raz w roku Zebranie Wspólnoty.
- Zarządzanie - administrowanie jest sprawowane z poszanowaniem wszystkich kompetencji Zebrania Wspólnoty, z zachowaniem standardów zawodowych i w oparciu o kodeks etyki zarządcy.
- Dochody i wydatki Wspólnoty, w tym wydatki na remonty zostają określane w uchwale o wysokości zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną oraz w rocznym planie gospodarczym uchwalonym przez właścicieli lokali.
- Wszystkie rozliczenia Wspólnota prowadzone są przez rachunek bankowy. Okresowe nadwyżki środków finansowych są lokowane w postaci oprocentowanych lokat terminowych.
- Księgowość Wspólnoty prowadzona jest w oparciu o ustawę o rachunkowości oraz o stosowne rozporządzenia Ministra Finansów .
- Nieruchomość ma zapewnioną opiekę stałych konserwatorów: elektryka, hydraulika, konserwatora domofonów, z pomocy których właściciele i najemcy lokali mogą korzystać w ciągu całej doby.
- Przeprowadzane są 5 letnie i roczne przeglądy instalacji wspólnych (tj. elektrycznej, gazowej, wentylacyjnej) wymagane ustawą Prawo Budowlane
- Zawarte zostają dla Państwa nieruchomości umowy o dostawę energii cieplej, elektrycznej, wody i wywóz nieczystości.
- Nieruchomość zostaje ubezpieczona od ognia i innych zdarzeń losowych w wybranym przez Zarząd - Towarzystwie Ubezpieczeniowym.
- O wysokości zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną i świadczeń dla nieruchomości właściciele informowani są w postaci imiennych zawiadomień.
- Każdy z właścicieli otrzymuje imienną książeczkę opłat.
- Wszystkie wpłaty właścicieli podlegają rozliczeniu, dokonanym nie później niż do 31 marca następnego roku, w rocznym sprawozdaniu finansowym.
- Wysokość zaliczki na Fundusz Remontowy na dany rok - ustala się na podstawie przeprowadzonego przeglądu nieruchomości i planu remontów.
- Opłaty za media dostarczane do nieruchomości rozliczane są w zależności od powierzchni lokalu lub ilości osób stale zamieszkujących (nie zameldowanych) w lokalu
- Wspólnota pobiera pożytki za wynajęte pomieszczenia i powierzchnie wspólne.
|